Tutaj powinien być opis

Kreatywna matematyka – zajęcia projektowe w klasie 3

W miesiącu styczniu  na zajęciach projektowych „Kreatywna matematyka” uczniowie dowiedzieli się między innymi  „Po co wymyślono pieniądze?” Uczniowie poznali historię środków płatniczych,  jakie stosowano od najdawniejszych czasów ( skóry, zboże, sól itp.) po dzisiejsze środki płatnicze (pieniądze, karta płatnicza) .  Następnie uczniowie podzieleni na grupy myśliwych i rolników uczestniczyli w zabawie, która pokazała im ograniczenia handlu wymiennego. Kolejna zabawa w podziałem na grupy:  zbieracze, rolnicy, kowale, górnicy, myśliwi i  kupcy uzmysłowiła uczniom, że pieniądze to doskonały ekwiwalent wymienny, który umożliwiał wymianę w każdej sytuacji.  Zajęcia pozwoliły uczniom zrozumieć, że wynalezienie monety było rewolucją w handlu.  

Kolejne zajęcia „Matematyka w kuchni – matematyczna pizza”  również były oparte na zabawie. Uczestnicy zabawy podzieleni na grupy losowali składniki na własną pizzę. Następnie sporządzali zamówienie na składniki podając ich ilość, wartość oraz ostateczną cenę do zapłaty. Zajęcia doskonaliły umiejętności rachunkowe przy obliczaniu ceny towarów. Podczas podziału pizzy dzieciaki utrwalały ułamki matematyczne.  Zajęcia, ku ogólnej radości,  zakończyła degustacja pizzy.