
JAK UCZYĆ SIĘ KONCENTRACJI UWAGI? – ZAJĘCIA W KLASIE 2 W RAMACH PROJEKTU „LEKCJE Z KLASĄ. JAK ODCZYTYWAĆ EMOCJE?”
W klasie 2 rozpoczęła się realizacja projektu Uniwersytet Dzieci - „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?”
Pierwsze zajęcia poświęcone były koncentracji uwagi. Uczniowie obejrzeli film dotyczący koncentracji uwagi i tego, co w skupieniu przeszkadza. Na zajęciach uczniowie wykonywali zadania wymagające koncentracji uwagi w zakresie różnych zmysłów: wzroku ( wyszukiwanie szczegółów), słuchu (dokładne słuchanie poleceń i reagowanie na nie, wyszukiwanie konkretnego dźwięku w nagraniu z użyciem różnych pomieszanych dźwięków), dotyku (lepienie bałwanka z plasteliny bez użycia wzroku).
Dzięki udziałowi w zajęciach uczniowie dowiedzieli się, że hałas, rozmowy, szumy, emocje mają duży wpływ na nasze działanie. Oddziałują one na tempo i jakość wykonywanego zadania, a także umiejętność skupienia się na poleceniu. Uczniowie otrzymali do domu kartę z narzędziem, które pomoże im zrozumieć, dlaczego niechętnie podejmują zadania związane ze skupieniem uwagi.