Tutaj powinien być opis

Gościliśmy Mobilne Laboratorium

 

Dnia 17.04.2023 r. w ZSP w Łuszczowie gościliśmy Mobilne Laboratorium. Edukatorzy z Instytutu Badań Edukacyjnych przeprowadzili z uczniami klas IV-VI warsztaty w ramach realizacji programu Laboratoria Przyszłości. Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej celem jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Projekt zakłada unowocześnianie szkół tak, aby zajęcia prowadzone były w angażujący i ciekawy dla uczniów sposób. Lekcje mają także pomagać w odkrywaniu talentów. Mobilne Laboratoria Przyszłości mają na celu aktywne i kreatywne wykorzystanie sprzętu objętego projektem i wzbudzenie zainteresowania nowoczesnymi technologiami wśród nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Każda grupa klasowa uczestniczyła w dwugodzinnych zajęciach, w dwóch blokach tematycznych: druk 3D oraz sztuczna inteligencja. Podczas pierwszej części uczniowie zostali zapoznani z budową i działaniem drukarki 3D. Z ogromnym zainteresowaniem oglądali różnorodne modele przestrzenne, które zostały wcześniej wydrukowane na drukarce 3D. Kolejny etap warsztatów to wybieranie modeli do druku oraz ich samodzielne drukowanie. Dzieci dowiedziały się skąd czerpać gotowe modele do druku 3D oraz poznały programy do projektowania własnych modeli. W czasie trwania warsztatów powstały pierwsze wydruki. Druga część warsztatów dotyczyła sztucznych sieci neuronowych. Zapoznano uczniów z aplikacjami i programami, które korzystają ze sztucznych sieci  neuronowych. Uczniowie chętnie wzięli udział w zajęciach praktycznych. Obserwowali, w jaki sposób za pomocą aplikacji rozpoznajemy części ciała i różne gesty. Emocje wzbudziła gra w  „Węża”. Uczniowie za pomocą gestów sterowali ruchem węża. Gra w „Węża” wykorzystywała elementy sztucznej inteligencji. To również ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej i podzielności uwagi.