Tutaj powinien być opis

ZAJĘCIA W KLASACH I-III W RAMACH PROGRAMU „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”

Klocki i inne elementy konstrukcyjne wykorzystywane są po to, by zajęcia w klasach młodszych były angażujące i ciekawe dla uczniów.

Jeszcze przed świętami pierwszaki tworzyły trójwymiarowe choinki w kolorowych klocków. Ostatnio rozwiązywały łamigłówki przestrzenne z kostką Soma. Jej wynalazcą jest duński architekt, poeta i twórca gier Piet Hein. Elementami tej łamigłówki są wszystkie możliwe niesymetryczne klocki, zbudowane z nie więcej niż 4 sześcianów. Tylko jeden element łamigłówki składa się z trzech połączonych sześcianów, a pozostałe sześć - z czterech. W sumie jest 27 sześcianów, czyli dokładnie tyle, ile potrzeba do zbudowania sześcianu 3 x 3. Taką kostkę można zbudować na 240 różnych sposobów.

Uczniowie klas drugich na zajęciach edukacji matematycznej poznają nowe działanie arytmetyczne – mnożenie. By lepiej zrozumieć zasady mnożenia dzieci budowały wieże lub łańcuchy składające sięz takiej samej liczby elementów. Następnie dodawały i mnożyły, by policzyć ile klocków wykorzystały do zbudowania swoich konstrukcji. Klocki w matematyce to wspaniały środek dydaktyczny. Wspomagają rozwój operacji myślowych, aprzy tym sprawiają dzieciom dużą przyjemność.

Klasa trzecia  cyklicznie wykorzystuje pomoce zakupione w ramach realizacji  ,, Laboratorium przyszłości''.  Uczniowie na zajęcia z edukacji społecznej  wybrali z pośród licznych pomocy  kostkę ,,Soma". Elementami tej łamigłówki są wszystkie możliwe niesymetryczne klocki, zbudowane z nie więcej niż 4 sześcianów.  Klocki ,,Soma” bardzo spodobały się dzieciom, chętnie do nich wracają.  Najbardziej podoba się zbudowanie sześcianu podobnego do kostki Rubika.