RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE KANGURKÓW (6-LATKI)

6:30-7:30

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Zabawy integrujące grupę. Zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi.

7:30-7:40

Ćwiczenia poranne.

7:40-7:50

Przygotowanie do śniadania- czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.

7:50-8:10

Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.

8:10-8:40

Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów miesięcznych. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8:40-8:50

Zabawy w kole integrujące grupę, gry i zabawy ruchowe.

8:50-9:20

Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów miesięcznych. Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia umuzykalniające, ćwiczenia gimnastyczne.

Zajęcia dodatkowe: język angielski (poniedziałek, środa).

9:20-9:50

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

9:50-11:15

Zabawy swobodne organizowane na boisku, placu zabaw lub w przypadku niepogody w sali. Spacery,wycieczki, gry terenowe, obserwacje przyrodnicze. Zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe , ogrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno- technicznych.

11:15-11:30

Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe, czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.

11:30-12:00

Obiad. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych
i porządkowych po zakończeniu obiadu.

12:00-12:30

Odpoczynek poobiedni. Bajkoterapia - czytanie przez nauczyciela utworów literackich, muzykoterapia - słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy relaksacyjne.

12:30-13:45

Ćwiczenia prowadzone przez nauczyciela zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwoju dziecka. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań.

Zajęcia dodatkowe: religia (poniedziałek i wtorek).

13:45-14:00

Przygotowanie do podwieczorku- czynności higieniczne, samoobsługowe.

14:00-14:30

Podwieczorek. Zwracanie na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku.

14:30-16:30

Zabawy ruchowe, gry sportowe na świeżym powietrzu, spacery. Zabawy rozwijające motorykę małą i dużą/wspieranie percepcji wzrokowo-słuchowej. Zabawy przy stoliku (puzzle, układanki, zabawy konstrukcyjne). Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, opowiadanie/czytanie bajek. Rozmowy indywidualne. Prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.