RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE KANGURKÓW (6-LATKI)
6:30-7:30 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Zabawy integrujące grupę. Zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi. |
7:30-7:40 |
Ćwiczenia poranne. |
7:40-7:50 |
Przygotowanie do śniadania- czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. |
7:50-8:10 |
Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. |
8:10-8:40 |
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów miesięcznych. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. |
8:40-8:50 |
Zabawy w kole integrujące grupę, gry i zabawy ruchowe. |
8:50-9:20 |
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów miesięcznych. Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia umuzykalniające, ćwiczenia gimnastyczne. Zajęcia dodatkowe: język angielski (poniedziałek, środa). |
9:20-9:50 |
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. |
9:50-11:15 |
Zabawy swobodne organizowane na boisku, placu zabaw lub w przypadku niepogody w sali. Spacery,wycieczki, gry terenowe, obserwacje przyrodnicze. Zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe , ogrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno- technicznych. |
11:15-11:30 |
Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe, czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. |
11:30-12:00 |
Obiad. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych |
12:00-12:30 |
Odpoczynek poobiedni. Bajkoterapia - czytanie przez nauczyciela utworów literackich, muzykoterapia - słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy relaksacyjne. |
12:30-13:45 |
Ćwiczenia prowadzone przez nauczyciela zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwoju dziecka. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań. Zajęcia dodatkowe: religia (poniedziałek i wtorek). |
13:45-14:00 |
Przygotowanie do podwieczorku- czynności higieniczne, samoobsługowe. |
14:00-14:30 |
Podwieczorek. Zwracanie na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku. |
14:30-16:30 |
Zabawy ruchowe, gry sportowe na świeżym powietrzu, spacery. Zabawy rozwijające motorykę małą i dużą/wspieranie percepcji wzrokowo-słuchowej. Zabawy przy stoliku (puzzle, układanki, zabawy konstrukcyjne). Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, opowiadanie/czytanie bajek. Rozmowy indywidualne. Prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci. |