RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE ŻYRAFEK (4-5 LATKI)

6:30-7:30

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy integrujące grupę. aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Zabawy w kącikach tematycznych według zainteresowań dzieci.

7:30- 8:10

Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe przy muzyce.

8:10- 8:20

Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalenie nawyków higienicznych.

8:20- 8:50

Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy.

8:50- 9:20

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne.  Realizacja zadań dydaktycznych poprzez zajęcia z całą grupą według planów miesięcznych. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci.

9:20- 9:30

Zabawy w kole integrujące grupę, gry i zabawy ruchowe.

9:30- 10:00

Zajęcia dydaktyczne w oparciu o podstawę programową. Działania plastyczno-konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Zajęcia umuzykalniające, gimnastyczne. Zajęcia dodatkowe: język angielski (poniedziałek, środa).

10:00- 11:15

 

Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy  organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych.

11:15- 11:30

Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe, samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalenie nawyków higienicznych.

11:30 -12:00

Obiad. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.

12:00- 12:30

Odpoczynek poobiedni. Bajkoterapia - czytanie przez nauczyciela utworów literackich, muzykoterapia - słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy relaksacyjne.

12:30- 13:45

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań. Zajęcia dodatkowe: religia( poniedziałek i piątek).

13:45- 14:00

Przygotowanie do podwieczorku- czynności higieniczne, samoobsługowe.

14:00- 14:30

Podwieczorek. Zwracanie na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku.

14:30- 16:30

Spacery, zabawy ruchowe, gry sportowe na świeżym powietrzu. Zabawy rozwijające motorykę małą i dużą/wspieranie percepcji wzrokowo-słuchowej. Zabawy przy stoliku (puzzle, układanki, zabawy konstrukcyjne). Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne. Praca przy materiale Marii Montessori. Rozmowy indywidualne. Prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.