RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE 3 - 4LATKÓW

 

6:30 – 8:00

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne.

 

8:00 – 8:20

Zabawy integrujące grupę. Zabawy służące nawiązaniu relacji pomiędzy dziećmi  poprzez budowanie więzi w radosnej i luźnej atmosferze.

 

8:20 – 8:40

Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe przy muzyce.

 

8:40 – 8:50

Przygotowanie do śniadania czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.

 

8:50– 9:20

Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.

9:20 – 9:30

Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.

 Zabawy ruchowe w kole integrujące grupę.

9:30 – 09:45

Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów miesięcznych. Kształtowanie właściwej postawy społecznej
w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy gimnastyczne (czwartek),  rytmiczne (środa). 

 

09:45 – 11:00

Zabawy swobodne i organizowane na boisku, placu zabaw lub w przypadku niepogody w sali. Spacery, wycieczki, gry terenowe,  obserwacje przyrodnicze.

11:00 – 11.30

Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Zajęcia dodatkowe: j. angielski (poniedziałek, środa).

11:30 – 12:15

Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań pod nadzorem nauczyciela.

12:15 – 12:30

Przygotowanie do posiłku, czynności porządkowe, czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.

12:30 – 13:00

Obiad. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych

i porządkowych po zakończeniu obiadu.

13:00 – 14:30

Odpoczynek poobiedni leżakowanie: bajkoterapia  czytanie przez nauczyciela utworów literackich,  muzykoterapia – słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy relaksacyjne.

 

14:30 – 14:40

Czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.

14:40 – 15:00

Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku.

15:00 – 16:30

Spacery, zabawy ruchowe, gry sportowe na świeżym powietrzu. Zabawy rozwijające motorykę małą i dużą/ wspieranie percepcji wzrokowo - słuchowej. Zabawy przy stoliku (puzzle, układanki, zabawy konstrukcyjne). Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne. Praca przy materiale Marii Montessori. Prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci do domu.