RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE 3 - 4LATKÓW
6:30 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne.
|
8:00 – 8:20 |
Zabawy integrujące grupę. Zabawy służące nawiązaniu relacji pomiędzy dziećmi poprzez budowanie więzi w radosnej i luźnej atmosferze.
|
8:20 – 8:40 |
Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe przy muzyce.
|
8:40 – 8:50 |
Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.
|
8:50– 9:20 |
Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. |
9:20 – 9:30 |
Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. Zabawy ruchowe w kole integrujące grupę. |
9:30 – 09:45 |
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów miesięcznych. Kształtowanie właściwej postawy społecznej
|
09:45 – 11:00 |
Zabawy swobodne i organizowane na boisku, placu zabaw lub w przypadku niepogody w sali. Spacery, wycieczki, gry terenowe, obserwacje przyrodnicze. |
11:00 – 11.30 |
Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Zajęcia dodatkowe: j. angielski (poniedziałek, środa). |
11:30 – 12:15 |
Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań pod nadzorem nauczyciela. |
12:15 – 12:30 |
Przygotowanie do posiłku, czynności porządkowe, czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. |
12:30 – 13:00 |
Obiad. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu. |
13:00 – 14:30 |
Odpoczynek poobiedni – leżakowanie: bajkoterapia – czytanie przez nauczyciela utworów literackich, muzykoterapia – słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy relaksacyjne.
|
14:30 – 14:40 |
Czynności samoobsługowe. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. |
14:40 – 15:00 |
Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku. |
15:00 – 16:30 |
Spacery, zabawy ruchowe, gry sportowe na świeżym powietrzu. Zabawy rozwijające motorykę małą i dużą/ wspieranie percepcji wzrokowo - słuchowej. Zabawy przy stoliku (puzzle, układanki, zabawy konstrukcyjne). Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne. Praca przy materiale Marii Montessori. Prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci do domu. |